fenyfesto.jaro.hu
festomuvesz
balatongaleria
tisza-kalmar.hu
rajz.tisza-kalmar.hu
csakrak.hu
egeszelet
famuvek
faesztergalyos
art-abc.hu
nudeofart
agotaart.info







Borcímke


A minőségi borok kezdik elfoglalni méltó helyüket, sőt néha már a divat szárnyán repdes némelyik. Ennek ellenére némelyik bor reklámja és vele együtt a borcímke hihetetlenül gyenge. Az ízléstelenség és az igénytelenség korát éljük köztudott. De ha már minőségről van szó, azt nem csak a belsőtartalom, de a külső is meghatározza. Ez fokozottan érvényes ma, a rohanó világunkban, ilyen bőséges választék mellett. Ezért aki igényes bort termel és szeretné jól értékesíteni, elengedhetetlen feltétele a jó borreklám.

A kiváló egyedi borokhoz, ugyanúgy kiváló és egyedi borcímke jár.

Persze csak a borcímke önmagában nem elég. Az üvegtől kezdve a dugón át a csomagoláson keresztül a reklámszövegig minden, de minden nagyon fontos egy jól megtervezett kampányhoz. És ezt lehet fokozni a végtelenségig. Ehhez csak nagyon kiváló, ötletekkel teli reklámszakember kell. Az a sok hirtelen termett borcímke tervező nem valószínű, hogy képes erre.

Mert bevezetni egy kiváló minőségi bort a piacon, nem könnyű dolog.
Nehezíti - a nagy választék,
- a mindent elárasztó unalmas, (gyenge DE bőséges) reklám,
- az ötletes, tapasztalt reklámszakember hiánya.
És nagyon sok esetben maga a borász, a borosgazda, finoman szólva maradisága vagy a szokásos „én mindenhez értek és mindent jobban tudok”. Sajnos neves bortermelők is beleesnek ebbe a hibába. Nem egy, kiváló egyedi tulajdonságokkal rendelkező bort, emiatt nem ismernek, illetve messze alul szerepel a lehetőségei képest.

Egy gyengébb minőségű ismeretlen bort is, ötletes és hozzáértő borreklám, egy csapásra az ismert, divatos borok sorába emelheti. Ehhez persze nem elég csak egy „jó borcímke”. Hogy mi kell hozzá? Ezt inkább megrendelőimnek mondom el.
Mint a volt Konzervipari Tröszt – ahová hatvan konzervgyár tartozott – vezető grafikusa és tízévi külföldi tanulmányút során szerzett tapasztalattal a reklám terén vállalok reklám grafikai munkákat. A Konzervipari Tröszt grafikusaként, az akkori trenddel szembeszállva igyekeztem a vásárlók figyelmét felkelteni a grafikáimmal. Az elvégzett közvélemény kutatás engem igazolt, miszerint a címkék miatt vásárolták a termékeket.
Tapasztalataimat a borcímkék tervezésénél is sikeresen alkalmazom.

„A jó bornak is kell a cégér”, és egy jó borcímke.






Ez a grafika - grafikai stúdió      Copyright © 2007      www.ezagrafika.hu      Minden jog fenntartva.